Milyen jelekre kell felfigyelni a pedagógusoknak és a szülőknek, ha tehetségesnek gondolják gyermeküket?
A gyermek:
- teljesítménye és motivációja a kiemelkedő képességek mellett is hullámzó, tartósan alul, vagy túlteljesít,
- ha a tanuló kiemelkedő képességgel rendelkezik,
- teljesítményszorongás, teljesítménykényszer tapasztalható,
- viselkedése vagy hangulata jelentősen megváltozik, esetleg szélsőségessé válik,
- bármely – nemcsak tanulási – területen kiemelkedő képességű gyermek testi-, lelki-, érzelmi egészségi állapota labilissá válik,
- intézményválasztása, pályaválasztása bizonytalan,
- tehetsége mellett beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségei vannak, felmerül a sajátos nevelési igény gyanúja,
- a szülők, vagy a pedagógusok által megítélve tehetség-tanácsadást igényel.