Iskolára érlelő foglalkozássorozat
Iskolára érlelő foglalkozássorozat indul a 2020/2021-es tanévben nagycsoportos óvodás gyermekek és szüleik részére.
Amikor gyermekünk iskolába megy, rengeteg kérdéssel találjuk szemben magunkat. Ebben szeretnénk segítséget nyújtani a szülőknek, mik azok a játékok, játékos foglalkozások, amelyekkel a legjobban segíthetik gyermekeik iskolához szükséges képességeinek, készségeinek fejlődését. Illetve egy komplex játékos foglalkozássorozattal szeretnénk segíteni a gyermekek „érlelődését” az iskolára.
Kiscsoportos mozgásfejlesztés
Ebben a tanévben kiscsoportos mozgásfejlesztést indítottunk a Tabi Takáts Gyula Óvoda és Bölcsőde Többcélú Intézmény nagycsoportosainak.
Az idegrendszer érési folyamata és a mozgásfejlődés szoros egységben biztosítja az értelem fejlődését, ennek következtében a mozgás fejlesztésével hatni tudunk az idegrendszer fejlődésére. A különböző mozgásfejlesztő eszközök használatával játékosan fejlődik a gyermekek mozgása, az összpontosítás képessége, a figyelem, a feladattudat és feladattartás, fejlődik a gyermekek szabálytudata.
A mozgásos fejlesztés a személyiség komplex fejlesztése által kihat a szociális viselkedésre is. A kiscsoportos foglalkozások során a gyerekek könnyebben figyelnek egymásra, megtanulnak egymáshoz alkalmazkodni, motiválják egymást.
A mozgásos tevékenységek célja, feladata:
- egyensúlyfejlesztés
- nagymozgások fejlesztése, pontosítása
- mozgáskoordináció fejlesztése (egyensúlyozás, térbeli tájékozódás, ritmus)
- szem-kéz, szem-láb koordinációjának fejlesztése
- téri tájékozódás fejlesztése
- domináns oldal erősítése
- a testséma, testtudat fejlesztése
- kompetencia érzés növelése, önbizalom erősítése
A mozgásos fejlesztő foglalkozások hatására a mozgás összerendezettebbé válik, a gyerekek ügyesebbek lesznek, ezáltal megnövekszik az önbizalmuk is.
Figyelmeztető jelek, hogy a mozgás fejlesztésére lehet szükség:
- Bizonytalan mozgás, egyensúlyérzék
- Lemaradás a mozgásfejlődésben (ezzel együtt esetleg kimaradt egy mozgásfejlődési állomás, pl. kúszás, mászás)
- Térérzékelés zavara, téri irányok bizonytalansága, nehéz tájékozódás
- Mozgáskoordinációs problémák („ügyetlen” kéz vagy láb)
- Figyelem és koncentráció zavar
- Megkésett beszédfejlődés, súlyos és makacs beszédhibák
- Észlelési problémák (vizuális, akusztikus)
- Beilleszkedési és magatartási zavar